O povratnim linkovima
Povratni linkovi imaju važnu ulogu za korisnike, pretraživače i poslovanja. Uz povratne linkove korisnici mogu da istraže tematski povezan sadržaj, pretraživači mogu da otkriju novi sadržaj na internetu i poboljšaju prikaz rezultata, dok poslovanja mogu da unaprede svoje SEO stanje.
Definicija povratnog linka je link od jednog sajta ka drugom. U ovom slučaju, kada govorimo o povratnim linkovima, povratni link je link sa nekog drugog sajta ka vašem. Oni su bitni iz više razloga: pomažu pretraživačima da pronađu i indeksiraju sadržaj vašeg sajta za rezultate pretrage, pomažu korisnicima da istraže vaš sajt i pronađu sadržaj koji se podudara sa njihovim interesovanjima i pomažu pretraživačima da utvrde kvalitet i autoritet sajtova i sadržaja.
U kontekstu SEO kampanje, povratni link je važan faktor pri određivanju ranga vaših stranica. 2016. godine je član Google tima potvrdio da se povratni linkovi nalaze među tri najbitnija faktora za rangiranje.
Kako do povratnih linkova za vaš sajt
Dobijanje povratnih linkova nije jednostavno kao kada stvarate sadržaj i zatim čekate linkove. Ukoliko ste nova kompanija ili još uvek radite na skaliranju saobraćaja na vašem sajtu, potreban je napor za dobijanje povratnih linkova sa drugih sajtova.
Neki od mogućih kanala za dobijanje povratnih linkova ka vašem sajtu su:
- Postavljanje Google Alerts-a za vaš brend ili ime firme. Ukoliko uočimo da je neko pomenuo vašu firmu na sajtu koji ne uključuje link, slanjem prijateljskog mejla tražimo povratni link.
- Ispričajte lokalnim novinama o nečemu što ste nedavno uradili. Postoji šansa da oni traže interesantne vesti, a priče o uspehu ili angažovanosti su uvek popularne.
- Pronalaženje sajta ili bloga koji traže doprinos stručnjaka iz industrije. Ukoliko možete da pišete stručne tekstove o određenim temama povezanim sa vašim poslovanjem, ovo je odličan izbor. Moguće je uključiti link do sajta u okviru potpisa autora ili u telu teksta.
- Pravljenje primamljivog infografika i ponuda istog na više sajtova. Oni će infografik pripisati vašem sajtu, što može biti veoma jak povratni link ukoliko se repostuje na popularnoj lokaciji.
- Prvi linkujte nekog drugog. Ovo možda zvuči neobično, ali ukoliko uključite link do nekog drugog u vašim blogovima ili stranicama, kasnije oni mogu uzvratiti istu uslugu.
- Prijava sajta na direktorijume. Prijavom na neke od poslovnih direktorijuma povećaćete izloženost sajta posetiocima i dobiti povratne linkove do vašeg sajta. Biramo samo one direktorijume koji imaju dobru reputaciju i koji imaju veze sa oblasti vašeg poslovanja.
- Ostavljanje linka u komentarima na forumima i blogovima. Postovanje komentara na tematski relevantnim blogovima i forumima može da privuče pažnju posetilaca, a uz tekstualni komentar je moguće postaviti i link do vašeg sajta. Pažljivo smišljen tekst na sadržajima ovog tipa može dosta da poveća popularnost.
- Stvaranje sadržaja koji je tematski blizak sa vašom branšom. Ponekad je teško napraviti proboj na tržištu koje je fokus vašeg poslovanja. Uzrok je najčešće veoma jaka konkurencija, pa se izdvajanje od ostalih odvija veoma sporo ili je gotovo nemoguće u kraćem vremenskom periodu. Tada je dobra ideja stvaranje sadržaja koji je indirektno povezan sa vašim poslovanjem, a gde je konkurencija laganija.
- Mikrosajtovi i njihova upotreba u SEO svrhe. Mikrosajtovi su sajtovi koje obično čini samo jedna strana, nalaze se na drugom domenu i služe kao prezentacija ili marketing za vaše poslovanje. Lako se mogu iskoristiti za povećanje broja povratnih linkova na vaš glavni sajt.
- Kreiranje kupona na sajtovima za kupone. Postavljanje kupona na sajtovima za kupone uspešno povećava prodaju i posećenost sajta, dok povratni linkovi ka vašem sajtu poboljšavaju rangiranje u rezultatima pretrage. Biramo sajtove za kupone koji su blisko povezani sa vašim poslovanjem, kako bi izbegli Google penalizaciju i optimizovali uspeh.
- Guest Posting. Guest Posting (Guest Blogging) je proces pisanja sadržaja za objavljivanje na drugim sajtovima. U suštini predstavlja razmenu pisanog sadržaja za povratni link i veoma je efikasna SEO strategija.
- Oglasi za posao ili praksu. Postavljanje oglasa za posao ili praksu mogu imati veliki pozitivan uticaj na vašu SEO kampanju. Služe kao povratni linkovi koji će unaprediti vaš položaj po pitanju autoriteta. Oglas bi morao da sadrži link ka vašem sajtu, bilo kao izvor dodatnih informacija ili način da se kandidati prijave.
- Google My Business. Otvaranjem i vođenjem Google My Business naloga možete dosta da utičete na popularnost i učinak u rezultatima pretrage vašeg sajta. Na ovaj način bez ikakvog rizika poboljšavate svoje poslovanje.
- Povratni linkovi sa društvenih mreža. Iako su povratni linkovi sa društvenih mreža “nofollow”, društveni signali veoma povoljno utiču na uspeh sajta. One su važan faktor za rangiranje, publika koji mogu da angažuju nije zanemarljiva i ljudi često posećuju linkove u okviru postova na različitim društvenim mrežama.
- Povratni linkovi u okviru PDF fajlova. Google tretira linkove u okviru PDF fajlova na isti način kao one u HTML-u. Ne samo to, već ti linkovi prenose i PageRank. To ih čini veoma korisnim u SEO kampanji.
- YouTube i povratni linkovi. Dobijanje povratnog linka sa YouTube-a je veoma vredno. Otvaranjem YouTube naloga stvarate mogućnost kreiranja video sadržaja koji može biti repostovan na drugim mestima i mogućnost stvaranja povratnih linkova za vaš sajt.
- Gađanje linkova konkurenata. Korišćenjem specijalizovanih alata, možemo da pristupimo profilu linkova vaših konkurenata. Tako možemo da steknemo uvid u visokokvalitetne i važne sajtove koji linkuju do vaših konkurenata, a zatim da predstavite svoj sadržaj tim istim sajtovima u cilju dobijanja povratnog linka.
- Postavite svoj sadržaj kao rešenje za 404 strane. Nevažeći linkovi ili 404 strane mogu da posluže za brz uspeh kod izgradnje povratnih linkova. Skenirajte željene sajtove za postojećim 404 stranama. Ukoliko imate odgovarajući sadržaj, ponudite ga vlasniku sajta.
Šta može ostaviti negativne posledice
Veoma je bitno ispratiti sve aktuelne Google Webmaster smernice kada gradite portfolio povratnih linkova.
Na primer, Google je nedavno izdavao ručne kazne sajtovima sa profilima linkova koji su delovali neprirodno. Ovo je usledilo nakon upozorenja koje su poslali nekoliko nedelja ranije, gde je blogerima rečeno da otkriju recenzije proizvoda koje su primili besplatno i stave “nofollow” na bilo koje spoljne linkove kada su ti proizvodi u pitanju.
Ova praksa razmene besplatnih proizvoda (ili usluga) za pozitivnu recenziju dugo je bila u primeni, iako je spadala u sivu zonu Google smernica. Kazne koje je Google podelio onima koji nisu poslušali upozorenja pokazale su koliko je važno pratiti sva dešavanja i promene.
Kazne ovog tipa mogu dovesti do delimične ili totalne deindeksacije sadržaja, što je očigledno pogubno za organski saobraćaj.
Taktike koje treba izbeći u kampanji izgradnje povratnih linkova su kupovina linkova i upotreba generatora linkova. Postoje dva veoma dobra razloga zašto bi trebalo da izgradnju linkova radimo ručno. Kupovina linkova predstavlja kršenje smernica koje je postavio Google i može dovesti do kazni i isključivanja celog sajta iz rezultata pretrage. Pored toga, kada kupujete linkove, ne možete biti sigurni u kvalitet i to opet može dovesti do kažnjavanja.
Jeftini povratni linkovi su jeftini sa razlogom i kupovina linkova vas neće odvesti ispred konkurencije.
Napravićemo kvalitetnu kampanju za vaše potrebe
Umesto kupovine linkova, mi vam možemo pomoći da napravite savršen program izgradnje linkova. Verujte kada kažemo da ne postoji jeftin i lak način da prikupite stotine visokokvalitetnih linkova do vašeg sajta, osim ukoliko nemate sadržaj koji postaje veoma viralan. Kupovinom linkova se kockate sa budućnošću vašeg sajta i time poslovanja.
Još jedna bitna stvar je i lokacija linka na stranici. Ukoliko neko vaš link postavi na svoj sajt zato što misli da je vaš sajt odličan znači mnogo više nego kada vi napravite profil na nasumičnom sajtu i ostavite svoj link.
Nije tajna da je sadržaj ključ uspeha u stvaranju izvanrednog portfolija povratnih linkova. Jedan od četiri tipa sadržaja koji generiše najviše povratnih linkova je vizuelni sadržaj. Tu spadaju slike, dijagrami, infografici, grafikoni i drugi vizuelno orijentisani sadržaj. Ovakav sadržaj se lako linkuje. Na primer, kada objavite grafikon na vašem sajtu, dobijate link svaki put kada neko podeli taj isti grafikon na svom sajtu. Ova moćna sinergija slika i linkova ne postoji kod tekstualnog sadržaja.
Drugi tip sadržaja koji se često linkuje su postovi sa listama bilo kog tipa (top 10 liste sa različitim temama i slično). Ovakav sadržaj na sažet način predstavlja veliku količinu informacija. Često nadmašuju druge vidove sadržaja, bilo da su u pitanju video snimci, kvizovi ili infografici.
Treći tip sadržaja su originalna istraživanja i podaci. Sadržaj koji otkriva nove informacije iz određene industrije. Statistički podaci se veoma jednostavno i često linkuju. Kada neko linkuje vaše podatke, oni istovremeno linkuju i vaš sajt. Kada jednom krenu, ovakvi linkovi se veoma brzo gomilaju.
Na kraju imamo i četvrti popularni tip sadržaja - temeljne vodiče. Opširne resurse koji pokrivaju sve što nekog može da zanima iz određene oblasti. Ovakav volumen informacija na jednom mestu čini vaš sajt veoma bitnim.
Naša agencija vama na usluzi
Hvala vam što nas čitate. Izgradnja linkova je veoma osetljiva i važna tema. Ovde se fokusiramo na kvalitet usluga i možemo da se pohvalimo ogromnim znanjem iz oblasti digitalnog marketinga. Izbegavamo primenu bilo kakvih sumnjivih tehnika i sve radimo kako bi ispoštovali Google smernice. Potpuno smo transparenti i svaki korak kampanje delimo sa vama. Ne rizikujemo da ugrozimo vaše poslovanje, brinemo o vašem uspehu - i naravno - volimo ono što radimo.
Kombinacija znanja i primena proverenog softvera osiguraće napredak vašeg sajta i poslovanja.
- - - -
Potrebna vam je pomoć u vođenju SEO strategije za vaše poslovanje?
Ostavite nam poruku sa više informacija i pogledajte stranicu naše usluge.