Šta je stalni SEO i zašto je toliko bitan?


SEO (Search Engine Optimization) optimizuje vaš sajt kako bi se dobro rangirali u najbitnijim pretraživačima, kao što su Google, Bing i Yahoo!

  • Članak
  • Komentari
  • Povezano

SEO (Search Engine Optimization) optimizuje vaš sajt kako bi se dobro rangirali u najbitnijim pretraživačima, kao što su Google, Bing i Yahoo! SEO je neophodan za uspeh na internetu, a u prilog ovome govori statistika:

  • 70-80% korisnika ignoriše plaćene oglase, već pažnju obraćaju uglavnom na organske rezultate pretrage.
  • 75% korisnika nikada ne gleda rezultate koji nisu na prvoj strani pretrage.
  • SEO lidovi imaju procenat konverzije od 14.6%, dok lidovi generisani direktnim mejlom ili štampanim oglašavanjem imaju samo 1.7%.

Statistika koju smo naveli je preuzeta sa Search Engine Journal-a.

Jednostavno rečeno, većina organskog saobraćaja vašeg sajta dolazi putem SEO napora. Iz ovog razloga, veoma je bitno da SEO preuzme prioritet kada se radi o vašem poslovanju na internetu.

Jedan od glavnih ciljeva za svako poslovanje je pojavljivanje na vrhu (ili pri vrhu) rezultata pretrage u pretraživačima. Želite da vaš sajt bude prvi koji korisnici vide u rezultatima pretrage. Postoji više načina da ovo ostvarite, kao na primer plaćeni oglasi (PPC), što je veoma popularan metod u svetu digitalnog marketinga. Drugi široko primenjivani metod je SEO.

SEO je način da unapredite svoju poziciju na pretraživačima organski. Sastavni deo ove metode uključuje stvaranje sadržaja i podešavanje sajta da bude optimizovan za mobilne uređaje. SEO, iako je veoma efikasna strategija, zahteva vreme i posvećenost za postizanje najboljih rezultata. Što više vremena i truda uložite, to će rezultati biti povoljniji.

Šta je stalni SEO i zašto je toliko bitan?-0

SEO nije jednokratni poduhvat koji možete da obrišete sa liste obaveza kada završite posao i nikada više ne brinete o tome. Upravo suprotno, SEO zahteva stalnu pažnju kako bi dostigao svoj maksimalni potencijal i kako bi se održao kao efikasna podrška za vaš posao. Tada na scenu stupa stalni SEO.

Stalni SEO analizira rezultate pruženih usluga kako bi se uverili da potpuno rade. Mnoge firme koriste alate kao što su Google Analytics, MySEOTool, Moz tools i druge, kako bi imale uvid u aktivnosti i zatim ih iskoristile za pružanje stalnog SEO unapređivanja. Na primer, u Creative Brackets, pružamo usluge stalnog izveštavanja, dajemo preporuke i pravimo izmene, kako bi se uverili da su saobraćaj i vidljivost klijenta u stalnom usponu.

Sa razumevanjem da je SEO stalan proces, bitno je znati kako ostati ispred svega što se dešava i kako je najbolje postupiti sa ciljem sprečavanja zaostajanja za konkurencijom. SEO pravila mogu da se promene kada to najmanje očekujete, bilo da su u pitanju manje ili velike promene koje potpuno menjaju stvari – morate biti pripremljeni.

Možda mislite u sebi da ste već platili SEO usluge kada ste unapredili ili napravili svoj sajt. Da ste već optimizovani i bez potrebe za stalnim SEO uslugama.

Ovde pravite grešku. Evo i zašto:

Neko mora da prati rezultate SEO usluga koje ste platili

Da, već ste optimizovani, ali koliko su primenjene SEO taktike uspešne? Možda je neka primenjena taktika lošija nego što bi trebala da bude. Neke od stranica možda ne daju dobre rezultate i moraju biti izmenjene. Stalnim SEO uslugama se upoređuju strategije i određuje se ona sa boljim učinkom. Kroz ovaj pristup možete da pravite promene neophodne za ostanak na prvoj strani rezultata pretrage.

SEO taktike vaših konkurenata su verovatno promenjene u odnosu na period kada ste vi implementirali svoje

Ukoliko vaši konkurenti rade na SEO izmenama, to morate da učinite i vi! Vaši konkurenti bi mogli da vas preteknu u rezultatima pretrage, što će vas skupo koštati. Ukoliko oni počnu da se rangiraju za one reči za koje ste se vi rangirali, morate da počnete sa izmenama. Ovde stalni SEO stupa na snagu, kako bi vas održao ispred konkurencije.

Društvene mreže, konkurencija i SEO

Većina biznisa danas poseduje naloge na Facebook, Twitter, LinkedIn i drugim društvenim mrežama. Nažalost, nisu svi aktivni na navedenim društvenim mrežama.

Većina preduzetnika priznaje da je ovo nešto na šta moraju da obrate pažnju, ali se često stavlja u drugi plan dok ostale marketinške strategije imaju prioritet. Iako društvene mreže ne utiču direktno na SEO, odličan su način da smanjite “bounce rate”, povećate vreme koje korisnici provode na sajtu, a za uzvrat pošalju pozitivne signale pretraživačima.

Šta je stalni SEO i zašto je toliko bitan?-1

Suštinski cilj SEO kampanje je da nadmašite svoju konkurenciju, tako da nemojte da se plašite da istražite svoje konkurente i pogledate što to rade kako treba ili ne treba. Naučite nešto iz njihovog rada, čak i ako su u pitanju greške.

Na primer, ako se mučite da napravite konstantan saobraćaj na sajtu, pogledajte nekog od vaših konkurenata koji ima jako online prisustvo. Koje ključne reči su optimizovali? Kakav sadržaj promovišu? Iako ne savetujemo direktno kopiranje strategije konkurenata, ovakvo istraživanje može biti dobar izvor ideja za vašu SEO kampanju.

Algoritmi pretraživača se stalno menjaju

Najveći broj korisnika koji razumeju Google zna da ova kompanija stalno unapređuje svoje usluge i povećava udeo na tržištu, a to je trenutno ogromnih 67.3%. Ove promene uključuju i algoritme za rangiranje sajtova. Prema Moz-u, Google menja svoj algoritam približno 500-600 puta svake godine. Većina promena koje prave su malo bitne, ali postoje i velike promene koje imaju ogroman uticaj na rangiranje. Prema tome, svaki uspešno obavljeni SEO zadatak u prošlosti može da postane zastareo, što stalni SEO čini još vise bitnim za vaš posao. Naša agencija će uvek biti na visini zadatka i pratiće svaku bitnu promenu u algoritmu pretraživača.

Šta bi trebalo da radite, a šta ne?

Bitno je da stalno radite na SEO kampanji. Međutim, neka poslovanja preteraju i odluče se za kvantitet umesto kvaliteta. Postavljaju svoje sajt linkove i sadržaj na bilo koju dostupnu lokaciju, sadržaja prave koliko god mogu i slično. Ovakvi postupci neće obavezno pospešiti uspeh. Naprotiv, mogu imati negativan efekat. Ukoliko linkove postavljate na sajtove sa lošom reputacijom, to će se odraziti na vaš sajt. Ukoliko stvarate sadržaj koji je nepovezan za temom vašeg sajta, koji je zastareo, nezanimljiv ili uvredljiv, izgubićete pozicije na pretraživačima. Takođe, ako previše koristite određene ključne reči ili pokušate da sakrijete ključne reči na sajtu, pretraživači će ih detektovati i odmah vas kazniti.

Naravno, koliko je važno ne koristiti ove tehnike na pogrešan način, toliko je važna i njihova pravilna upotreba. Za stalni SEO bi trebalo da koristite ove tehnike na redovnoj bazi sa fokusom na kvalitet. Postavljanje povratnih linkova je veoma važno, sve dok su sa verodostojnih izvora sa dobrom reputacijom. Pisanje kvalitetnog sadržaja će pomoći u stvaranju dodatnih povratnih linkova, a korišćenje ključnih reči u sadržaju treba da bude umereno i da ima smisla.

Da li efektivno primenjujete SEO?

Ukoliko ste tek nedavno započeli ili promenili svoju SEO strategiju, možda ćete se zateći kako proveravate analitiku na dnevnoj bazi ili čak iz sata u sat. Dok je praćenje učinka zaista korisno, važno je upamtiti da je za SEO potrebno vreme.

Strpljenje je ključ, dok nestrpljivost može da napravi štetu. Na primer, recimo da pišete sadržaj za stranu optimizovanu za termin pretrage “Najbolja hrana u Beogradu”. Četiri nedelje kasnije i vaša strana nema rang kada izvršite pretragu korišćenjem tih ključnih reči, vi ste iznervirani i vraćate se na sadržaj. Promenite sadržaj da bude optimizovan za “Najbolja organska hrana u Beogradu”.

Prolaze još četiri nedelje i opet se ništa ne dešava. Problem možda nisu bile ključne reči, već činjenica da strani niste dali dovoljno vremena i šansu da se indeksira. Postoje milijarde stranica online, te ne možete očekivati da će vaš sajt biti indeksiran čim napravite određene promene.

Ukoliko pravite nove izmene pre nego što pretraživač odluči da je došao red na vaš sajt, osuđeni ste na neuspeh u pogledu rangiranja. Sa druge strane, ukoliko ne primetite poboljšanje šest meseci nakon optimizacije, verovatno je vreme za ponovnu procenu.

Stalni SEO je od velikog značaja ukoliko je vaš cilj dolazak na prvu stranu i opstanak na njoj. Stvaranje sadržaja, izgradnja linkova, unapređivanje i optimizacija sajta, kao i praćenje učinka sajta su stvari na koje morate da stavite fokus.

Kako bi dobili najviše iz SEO kampanje, razmislite o angažovanju digitalne agencije. Ovde u agenciji Creative Brackets imamo godine iskustva i možemo da vam pomognemo u ostvarenju vaših ciljeva.

- - - -

Potrebna vam je pomoć u vođenju SEO strategije za vaše poslovanje?

Ostavite nam poruku sa više informacija i pogledajte stranicu naše usluge.

Marketing,Facebook,Poslovanje,SEO,Digitalni marketing,Društvene mreže,Društvena mreža,Facebook,Google,SEO,Povratni linkovi,Optimizacija pretrage,Društvene mreže,Marketing sadržaja,Marketing na društvenim mrežama,Marketing,Digitalni marketing,Stalni SEO,

Ostavite komentar:





Podelite članak

sa Vašim prijateljima