Zašto je tehnički SEO važan?


Možete imati najbolju stranicu sa najboljim sadržajem ali šta ako je vaš tehnički SEO u lošem stanju?
Tada se nećete rangirati. Na najosnovnijem nivou, Google i drugi pretraživači moraju biti u mogućnosti da pronađu, popišu, prikažu i indeksiraju stranice na vašem sajtu. Ali to je samo početak posla. Čak i ako Google indeksira sav sadržaj vašeg sajta, to ne znači da ste svoj posao obavili. To je zato što, da bi vaš sajt bio u potpunosti optimizovan za tehnički SEO, stranice sajta moraju biti sigurne, optimizovane za mobilne uređaje, bez dupliciranog sadržaja, brzog učitavanja, te ogroman broj drugih stvari koje ulaze u okvire tehničke optimizacije. To ne znači da vaš tehnički SEO mora biti savršen za rangiranje. Što Google-u više olakšate pristup vašem sadržaju, veće su šanse da ćete se povoljnije rangirati.

Kako možete poboljšati
svoj tehnički SEO?


Kao što smo naveli, „tehnički SEO“ nije samo indeksiranje. Tehničke SEO usluge su izvode u cilju poboljšanja performansi vašeg sajta i poboljšanja korisničkog iskustva. Što je vaša pozicija u pretraživačima viša, povećavate izglede za unapređenje poslovanja. Da biste poboljšali tehničku optimizaciju sajta, morate uzeti u obzir:

Sređivanje koda i problema:

Javascript

XML sajtmape

Arhitekturu sajta

URL strukturu

Hreflang

Kanonske tagove

5xx, 4xx, 3xx stranice

Sadržaj:

Kratak sadržaj

Duplicirani sadržaj

Nedostatak H1 i H2 tagova

Sadržaj koji je preuzet sa drugih izvora

Sadržaj bez suštine

Sadržaj koji je formatiran na loš način

Strukturirani podaci:

Uvek koristiti “Markup”

Prihvatiti trendove u industriji

Pratite česte promene

Uvek proveravajte rezultate

Javljaju se novi tipovi strukturiranih podataka

Brzina sajta:

Brzina utiče na prodaju

Brzina utiče na konverziju

Brzina utiče na angažovanje publike

Brzina utiče na zaradu

Brzina utiče na upotrebljivost

Kod tehničkog SEO-a obično ima dosta malih poboljšanja koja vode do velikih rezultata. Optimizacija elemenata kao što su sadržaj, grafika, meta tagovi, interno povezivanje, dizajn, brzina servera, IP adrese i kopanje po tehničkim detaljima web sajta je odličan način da povećate rangove vaših sajtova u pretraživačima.

Sve ovo i više ulazi u okvire naših SEO usluga.

Tehničke SEO usluge


Tipične usluge tehničke SEO optimizacije pokrivaju niz aktivnosti vezanih za eliminisanje najčešćih grešaka unutar web sajta koje negativno utiču na način na koji se rangira u pretraživačima. Posle SEO revizije, specijalisti su spremni da potpuno optimizuju sajt.

Sređivanje problema

Sve oko vašeg prisustva na internetu utiče na to kako glavni pretraživači odlučuju da rangiraju vaše stranice. To se odnosi na početnu stranicu, vaše postove, odredišne stranice, pa čak i postove na društvenim medijima koje ste postavili za indeksiranje. Cilj je da se iskoriste najbolje prakse i obezbede sve informacije koje imate od Google-a i drugih istaknutih pretraživača.

Strukturirani podaci

Kada govorimo o strukturiranim podacima za SEO, obično govorimo o "Schema.org". “Schema.org” je najčešće korišćen pristup strukturiranom označavanju podataka u SEO svrhe. Međutim, on nije jedini. Neki sajtovi koriste “Microformats.org”, najčešće za označavanje recenzija proizvoda ili definisanje fizičke lokacije.

Sadržaj

SEO sadržaj je dizajniran za rangiranje u pretraživačima (poput Google-a). Takođe, sadržaj napisan za SEO obično je optimizovan oko određene ključne reči. Što se tiče optimizacije za pretraživače, sadržaj je ključan. Poslovanja koja redovno objavljuju postove ostvaruju 350% više prometa od onih koji ne objavljuju sadržaj redovno.

JavaScript optimizacija

Kao sastavni deo skoro svakog sajta, JavaScript je presudan aspekt koji utiče na SEO rezultate. S obzirom na to da je odgovoran za dinamični sadržaj na sajtu, to značajno utiče na korisničko iskustvo. Način organizovanja JavaScript-a zaista utiče na ukupne SEO performanse.

Optimizacija performansi

Vaš sajt može biti dobro optimizovan za SEO, ali sve dok je spor i frustrirajuć za kupce, neće se kotirati visoko. Komprimovanje datoteka radi smanjenja CSS, JavaScript i HTML elemenata, smanjenje broja redirekcija, korišćenje keš memorije i CDN-ovi, poboljšanje odziva servera - sve ove radnje poboljšaće stope konverzije i korisničko iskustvo, ali i povećati brzinu stranice i rangiranje unutar pretraživača.

Core Web Vitals

Google predstavlja skup najvažnijih pokazatelja pod nazivom “Core Web Vitals”, koji u osnovi sadrže informacije o tome kako njihovi algoritmi za pretragu rangiraju sajtove. Puno je faktora koje će pretraživači uzeti u obzir, a optimizacija vaše web stranice imajući na umu ove pokazatelje poboljšaće stepen povrata uloženog. Faktor na koji treba obratiti posebnu pažnju usled njegove važnosti za rangiranje.

Kako bismo olakšali unutrašnju saradnju i rad sa klijentima, negujemo kulturu zasnovanu na poverenju, razumevanju i otvorenoj komunikaciji. Kao iskusna SEO kompanija, ne sečemo nijednu krivinu, pa očekujte potpunu transparentnost u poslovanju sa nama.

Prednosti
tehničke SEO optimizacije


Osnovna prednost SEO optimizovang sajta je povećana sposobnost generisanja visokokvalitetnog organskog prometa. Ali sajt koji ima dobar učinak u pretraživačima i dizajniran je u skladu sa najboljim SEO praksama, donosi mnoštvo drugih prednosti za preduzeće i za korisnike.

Bolji SEO rezultati

Optimizovan sajt vodi do poboljšanih SEO rezultata. Oni će se odraziti u vidu poboljšanog nivoa konverzije, povraćaja uloženog i zadovoljstva posetilaca. Tehnički SEO nudi opipljive rezultate koje je vredno iskoristiti.

Poboljšano korisničko iskustvo

Pozitivno iskustvo prilikom interakcije sa vašim sajtom je izuzetno bitno i to ne samo iz perspektive posetilaca, već i zbog Google algoritma i “crawler-a”. Loše performanse, sporo učitavanje strana i manjak intuitivnosti izazivaju frustraciju i prekidanje sesija.

Povećanje konverzije

Dobro dizajniran sajt sa tehničke SEO strane je odličan način da povećate stopu koverzije svake strane ponaosob. Povećaće rangiranje sajta i na dobar način iskoristiti novodobijenu pažnju. Povećanje konverzije je definitivno nešto na šta bi trebalo da posvetite dosta svog vremena.

Unapređena efikasnost na mobilnim uređajima

Kako trend rasta korisnika mobilnih uređaja nastavlja sve brže kada govorimo o pretraživanju, struktura sajta mora biti spremna da primi i obradi povećan broj upita. Prave mobilne SEO strategije se efikasno prevode u opipljive rezultate.

Core Web Vitals

Evo zašto je bitan!


Šta su Core Web Vitals?

To je skup najvažnijih tehničkih SEO faktora koje Google pretraživač smatra relevantnim za korisničko iskustvo. Shodno tome, to utiče na rezultat stranice. Zasnivaju se na tri stuba - nazvanim LCP, FID i CLS - učitavanje, interaktivnost i vizuelna stabilnost.

CWV – važan faktor za rangiranje

Google je izričito rekao da će od 2021. godine Core Web Vitals biti izuzetno važan deo ukupnog poretka sajta u njihovom pretraživaču. Oni će postati osnovni signal rangiranja koji utiče na performanse i korisničko iskustvo.

O čemu se zapravo radi kada govorimo o Core Web Vitals optimizaciji?

Optimizacija sajta imajući na umu CWV, svodi se na pripremu tehničkih SEO revizija i uvođenje promena u kod sajta koje će doprineti poboljšanju rezultata, a koje algoritmi zahtevaju. Istovremeno, sajt postaje ne samo bolje rangiran, nego i više prilagođen korisnicima.

Core Web Vitals – šta znače za korisnika?

Budući da se CWV tiče korisničkog iskustva, uvođenje odgovarajućeg nivoa optimizacije na tom polju direktno se pretvara u nešto što je povoljno za korisnika. Na primer, kod CWV-ova postoji HTTPS bezbednost i nema iskačućih prozora. Sajt bi, između ostalih prednosti, trebao raditi brže i na različitim uređajima, te biti intuitivniji i fokusiraniji na pružanje odgovora koje su ljudi tražili.

Odgovori na pitanja O optimizaciji za pretraživače


Šta je indeksiranje kod pretraživača?

Indeksiranje je proces kojim pretraživači organizuju informacije pre pretraživanja kako bi omogućili izuzetno brze odgovore na upite.


Pretraživanje ključnih reči i tema po pojedinačnim stranicama bio bi veoma spor proces za pretraživače da identifikuju relevantne informacije. Umesto toga, pretraživači (uključujući Google) koriste tehniku obrnutog indeksiranja.

Koliko brzina sajta utiče na SEO?

Google je 2010. godine najavio da će se brzina sajta uvrstiti u njihovu rang listu. Od tada su performanse sajtova postale sve uticajnije, a optimizacija za performanse sada je veliki deo SEO napora. U svom prvom objavljivanju brzine sajta kao faktora rangiranja, Google je naglasio perspektivu korisnika i kako spor sajt negativno utiče na korisničko iskustvo. Google je takođe istakao da je manja verovatnoća da će korisnici ostati na stranicama koje se sporo učitavaju. (To bi značilo da je stoga manja verovatnoća da će korisnici ostati dovoljno dugo da dobiju odgovor na svoj upit.)


Google ne otkriva detalje o svojim algoritmima pretraživanja, pa je teško kvantifikovati koliko brzina sajta utiče na SEO. Međutim, upotrebljivost i celokupno korisničko iskustvo svakako su presudni, posebno za mobilne uređaje, a Google-ovo sopstveno istraživanje pokazalo je da je 53% mobilnih sajtova potpuno bez posetilaca ako im je potrebno više od 3 sekunde za učitavanje.

Šta je arhitektura sajta?

Arhitektura sajta odnosi se na planiranje i dizajn informacione arhitekture (IA) radi uspostavljanja strukture i poboljšanja upotrebljivosti.


Drugim rečima, to je način na koji svoj sadržaj grupišete u teme, a zatim sortirate te teme od širih prema užim.


Nakon mapiranja, struktura sajta se dalje definiše kroz elemente poput breadcrumb-ova, strukture URL-a i navigacije.


Arhitektura sajta organizuje vaš sadržaj tako da posetioci - uključujući pretraživače - mogu lako pronaći ono što žele. Kako se ispostavilo, to je zaista važno za SEO.

Da li su redirekcije loše za SEO?

Zavisi, ali u većini slučajeva ne. Redirekcije (preusmeravanja) nisu loše za SEO, ali - kao i kod mnogih drugih stvari - samo ako ih pravilno postavite. Loša implementacija može izazvati sve vrste problema, od gubitka PageRank-a do gubitka prometa. Preusmeravanje stranica je neophodno ako primenite bilo kakve izmene na svoje URL-ove. Na kraju krajeva, ne želite da sav trud koji ulažete u izgradnju publike i prikupljanje veza bude uzalud.

Zašto je korisničko iskustvo (UX) bitno za SEO?

Poslednjih godina Google je promenio kriterijume za rangiranje. Nekada je Google tražio reparacije ključnih reči u vašem sadržaju ili broj povratnih linkova koje vaš sajt ima.


Ali sada je scenario potpuno drugačiji. Google iz dana u dan postaje sve više fokusiran na korisnika. Oni koriste veštačku inteligenciju (AI), mašinsko učenje (ML), obradu prirodnog jezika (NLP) i druge vrste najnovijih tehnologija kako bi razumeli, procenili i pružili najbolje rezultate.


Google je predstavio koncept EAT, kao i metrike poput namere pretraživanja, brzine stranice, prilagođenosti mobilnim uređajima ili vremena zadržavanja posetilaca. To su sve faktori rangiranja na Google-u. Svi ovi faktori su deo bogatog korisničkog iskustva.


Bogato korisničko iskustvo faktor je koji stvara razliku između prve i druge pozicije. Pružanje bogatog korisničkog iskustva uvek je od pomoći posetiocima i podstiče ih da ostanu duže i više se angažuju na vašem sajtu. To šalje Google-u signale kvaliteta koji pokazuju da je vaš sajt najbolji rezultat. Na račun toga, Google vas nagrađuje dobrim rangiranjem.

Zašto je pristupačnost sajta (website accessibility) važna?

Milioni ljudi širom sveta (61 milion samo u SAD) žive sa nekim fizičkim invaliditetom, a polovina njih su redovni korisnici interneta. To znači da postoje šanse da neke osobe u vašoj ciljnoj publici mogu imati oštećenja vida/fizičke sposobnosti i da ne mogu pristupiti internetu na klasičan način. Na primer, slepa osoba ne može da vidi vaš sajt. Umesto toga, on/ona mora da se osloni na čitač ekrana za shvatanje informacija koje vaš sajt nudi.


Na sličan način, osoba sa narušenim fizičkim sposobnostima ne može da koristi miš i/ili tastaturu, osoba sa oštećenjem sluha ne čuje, a neko sa poremećajima nedostatka pažnje ne može da se dugo fokusira na sajt.


Ukoliko vaš sajt nije lako dostupan za ove osobe, propustićete veliki deo potencijalnih posetilaca, a loša pristupačnost takođe dovodi do lošeg korisničkog iskustva, što je ključni faktor ako želite da se vaš sajt pojavi na dobroj poziciji pretrage.


Dakle, ulozi su veliki. Ne možete rizikovati da izgubite milione potencijalnih posetilaca. Zbog toga je pristupačnost ključna.

Zašto su strukturirani podaci važni za SEO?

Strukturirani podaci važni su za SEO jer će Google-u olakšati razumevanje o čemu se radi na vašim stranicama i vašem sajtu. Google mora da sazna šta će stranica prikazati u rezultatima pretrage. Korišćenje strukturiranih podataka je kao da razgovarate sa Google-om i kažete mu o čemu se radi na vašem sajtu. To će vam dosta pomoći pri rangiranju.


Povrh toga, strukturirani podaci će promeniti način na koji će vaš “Google snippet” izgledati. Pokazaće više informacija vašem korisniku. Konkretnije informacije. Ovo će povećati verovatnoću da će kupac kliknuti na vaše rezultate pretrage. Više klikova će na kraju dovesti do još boljeg rangiranja! Zapazili smo da se pojavljuju sve bogatiji rezultati sa strukturiranim podacima, pa je važno da na ovo obratite pažnju.