Više nije pitanje da li ćete biti na društvenim mrežama, već način na koji ćete biti prisutni.
Agencija
za digitalni marketing
Dobrodošli u našu ekipu kreativnih umova digitalnog marketinga. Poslujemo sa ciljem da unapredimo vašu prodaju ili imidž brenda. Verujemo da postoje velike mogućnosti za sve, ali da biste stigli do svog cilja stigli što brže, potrebna vam je agencija koja će vam pomoći da napravite jasan plan za njihovo ostvarenje.
Zadobili smo poverenje preko 100 klijenata!
Mi smo dinamična i svestrana digitalna agencija koja se ne oslanja na prazne priče kako bi privukla nove klijente. Umesto toga, uzdamo se u sopstvene SEO i marketinške veštine kako bi nove klijente izveli na pravi put. Kada bolje razmislimo, većina naših klijenata dolazi po preporuci - a to je najbolji vid marketinga!
Ne ograničavamo se na određene grane industrije. Posedujemo iskustvo za izradu prilagođenih veb stranica, online prodavnica i korišćenje različitih usluga digitalnog marketinga za pomoć preduzećima bilo koje veličine u bilo kojoj industriji.
Suština marketinga je oduvek bila spajanje sa ciljanom publikom na pravom mestu i u pravo vreme. Danas to znači da morate da se spojite sa ljudima tamo gde provode vreme: na internetu.
Šta je digitalni marketing
i kako započeti sa digitalnim marketingom?
Digitalni marketing, online marketing, internet oglašavanje - kako god ga nazivali, oglašavanje vaše firme na internetu je veoma značajan korak u današnje vreme. Ipak je broj internet korisnika udvostručen u toku prethodne decenije i ova promena je masivno uticala na način na koji ljudi kupuju i vrše interakciju. Digitalni marketing je značajan korak napred u unapređenju bilo kod poslovanja.
Digitalni marketing je kao bilo koji drugi vid marketinga - način da se povežete sa svojim potencijalnim klijentima i da utičete na njih. Email marketing, SEM ili “pay-per-click” oglašavanje (Google Ads), marketing na društvenim mrežama, pisanje blogova ili SEO su dobri primeri digitalnog marketinga - oni vam pomažu da svoje poslovanje predstavite publici i da prodate svoj proizvod ili uslugu.
Ukoliko ste zainteresovani za usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte nas sa vašim pitanjima i odgovorićemo u najkraćem roku. Ispod možete pročitati više o svakoj pojedinačnoj usluzi koju nudimo, pa možete steći jasniju sliku o tome koja ili koje usluge digitalnog marketinga su vam potrebne.
Naše usluge
digitalnog marketinga
Na pametan način kombinujemo svoja znanja i iskustva kako bi svim klijentima pružili najkvaliteniju uslugu. Sagledaćemo problem iz svih uglova i zajedničkim snagama pronaći pravo rešenje, bilo da pokrećete novi biznis ili želite da unapredite postojeće poslovanje. Usmeravamo kupce na vaše proizvode i/ili usluge putem SEO-a, email marketinga, društvenih mreža i još mnogo toga.
SEO
SEO - optimizacija za pretraživače je troškovno najefikasnija marketing strategija koju možete primeniti u cilji poboljšanja poslovanja, jer uz dobre SEO rezultate preko 60% korisnika može posetiti vaš sajt organskim putem - a istovremeno ćete postajati konkurentniji.
Social Media Marketing
Ako ne razgovarate direktno sa publikom putem društvenih platformi kao što su Facebook, Twitter, Instagram ili Pinterest, prepuštate ih svojoj konkurenciji! Naša proverena strategija marketinga na društvenim mrežama pomaže vam da postignete svoj cilj - prodaja proizvoda i/ili usluge.
Google Ads
Vraćanje uloženog u Google Ads zahteva agresivnu optimizaciju, stalno testiranje i stvaranje relevantne i pravovremene ponude. U digitalnoj agenciji Creative Brackets stvaramo uspešne kampanje, primamljive oglase i primamljiv dizajn stranice na koje oglasi vode, a koje će oduševiti vaše posetioce.
Content Writing
Pisanje sadržaja je proces planiranja, pisanja i uređivanja sadržaja za potrebe digitalnog marketinga. Dozvolite našim piscima da napišu sadržaj potpuno optimizovan za vaše potrebe i kampanji koja se vodi. Samo nam recite šta vam je potrebno iz željenje oblasti i nemate drugih briga.
eCommerce Marketing
eCommerce marketing je praksa korišćenja promotivnih taktika za poboljšanje saobraćaja na vašoj Internet prodavnici, pretvaranje tog prometa u kupce koji plaćaju i zadržavanje istih kupaca nakon kupovine.
Email marketing
Email marketing je visoko efikasna strategija digitalnog marketinga, a ujedno i jedna od jeftinijih kampanja koju možete voditi. Uz kvalitetnu email strategiju možete povećati broj stalnih kupaca i poboljšati odnos između vašeg brenda i njih.
Broj odraslih ljudi koji internet redovno koriste se povećao za 5% u samo tri prethodne godine, sudeći po nedavnom istraživanju. Sa povišenom upotrebom internet usluga menjao se i način na koji ljudi obavljaju kupovinu - što znači da je klasični “offline” marketing manje efikasan nego ranije.
Da li je vaš cilj da imate
Neustrašiv ali privlačan brend?
Marketing će vam dovesti kupce, a vaš brend će ih zadržati.
Digitalni marketing
u brojevima
Digitalni marketing se dinamički menja i zahteva od nas da neprestano pratimo promene koje se javljaju kako se ovo polje razvija. Ispod predstavljamo ključne statistike o digitalnom marketingu koje pomažu u donošenju boljih odluka.
93%
interakcija na internetu započinje pretraživačima. Ovo pokazuje koliko je važno postaviti odgovarajuću SEO kampanju, jer je visoko rangiranje na pretraživačima jedan od najboljih načina oglašavanja.
77,000
je broj Google pretrage svake sekunde. To znači da se izvrši 2 biliona pretraga godišnje. Ova informacija nas navodi na zaključak da je Google jedan od najboljih i najprofitabilnijih pretraživača.
82%
je u proseku procenat uspeha email marketing kampanje. Ovo vam može puno reći o uspehu efikasnosti ovog vida digitalnog marketinga. Što više mogućnosti pružate svojoj publici da se informiše i čita novosti vezane za vaše poslovanje, to zauzvrat povećava stopu prodaje.
72%
stručnjaka za digitalni marketing navodi da je visokokvalitetni sadržaj najefikasniji deo SEO kampanje. Sama postavka nije dovoljna, te morate da razmislite o kvalitetu sadržaja koji objavljujete. Što je sadržaj bolji i što je relevantniji za publiku, to ulivate više poverenja potencijalnim kupcima.
6x
Personalizovane email poruke omogućavaju stope transakcija koje su i do 6 puta veće od nepersonalizovanih. Ovo je takođe dobar način da uspostavite poverenje između vas i vašeg klijenta, što će takođe pomoći da povećate svoju prodaju.
Sredstva
digitalnog marketinga
Skoro sve može da bude sredstvo digitalnog marketinga. To je alat koji se primenjuje online. Mnogo ljudi ne shvata koliko sredstava digitalnog marketinga imaju na raspolaganju. Evo samo nekoliko primera:
Kao što verovatno možete da pretpostavite, ovom listom smo samo zagrebali površinu. Većina sredstava digitalnog marketinga će pasti u jednu od ovih kategorija, ali iskusni marketari stalno pronalaze nove načine da dopru do klijenata na internetu, tako da se lista uvećava!
Vaš sajt
Brendirana sredstva (logotipi, ikonice, akronimi itd.)
Video sadržaj (video oglasi, prezentacije proizvoda itd.)
Slike (infografici, fotografije proizvoda, fotografije firme itd.)
Pisani sadržaj (blog postovi, eKnjige, opisi proizvoda, preporuke itd.)
Online proizvodi ili alati (SaaS, kalkulatori, interaktivni sadržaj itd.)
Recenzije
Stranice na društvenim mrežama
Digitalni marketing je marketing budućnosti. Kao dodatak svim pogodnostima koje se povezuju sa ovim tipom marketinga, moguće je pratiti rezultate napora u kampanji digitalnog marketinga sa neverovatnom preciznošću, što znači da je veoma jednostavno uočiti koje strategije donose profitabilne rezultate, a koje zahtevaju još rada.
Uobičajeni problemi
koje digitalni marketing može da reši
Kako biste optimizovali svoje marketinške strategije, digitalni marketing je obavezan. Digitalni marketing vam može pomoći da upoznate svoju publiku, naučite važne podatke o njoj i saznate informacije koje će vam pomoći u daljem radu.
Ne poznajem publiku dovoljno dobro da bih započeo kampanju
Upoznavanje publike zahteva vreme i iako je vaš marketinški tim možda razvio ličnosti publike koje mogu biti od koristi, potrošači koji aktivno provode vreme na mreži možda se neće ponašati onako kako biste očekivali. Moraćete da testirate različite jezike sa različitim ciljevima, imajući u vidu da će se određeni deskriptori svideti različitim ljudima i njihovom mestu u ciklusu kupovine. Prilagodite se svojoj publici i izgradićete kredibilitet koji će vas odvojiti od konkurencije.
Nisam optimizovao svoje kanale za SEO
Bez obzira na vašu poziciju u marketinškom procesu, važno je da razumete najbolje SEO prakse. Pored poboljšanja rangiranja u pretraživačima, SEO može da pojača i podrži testiranje i optimizaciju kampanje, kako bi bili sigurni da koristite kvalitetan i vredan sadržaj koji će se svideti vašim potencijalnim kupcima.
Nemam strategiju za društvene mreže
Bez obzira da li želite da razvijete organsku strategiju društvenih mreža, plaćenu strategiju društvenih mreža ili mešavinu ove dve, važno je da postoji neki oblik marketinga na društvenim mrežama. Iako su društvene mreže izvrsne za brendiranje i angažovanje publike, oni takođe mogu biti koristan kanal za oglašavanje u digitalnom marketingu. Pronađite nišu i pravi plan, budite strpljivi, a kako se bude povećavao broj vaših pratilaca, povećaće se i uticaj vaših oglasa.
Marketing putem društvenih mreža moćan je način da preduzeća i poslovanja svih veličina dođu do potencijalnih klijenata i kupaca. Vaši kupci već komuniciraju sa brendovima putem društvenih medija, a ako ne razgovarate direktno sa publikom putem društvenih platformi, kao što su Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest, dosta propuštate.
Odličan marketing na društvenim mrežama može doneti izuzetan uspeh vašem poslu, stvarajući posvećene zagovornike brendova, pa čak i podstičući potencijalne klijente i prodaju.
Najčešća pitanja
o digitalnom marketinguIspod možete pronaći najčešće postavljana pitanja koja dobijamo vezano za digitalni marketing, a listu redovno dopunjujemo.
Šta je digitalni marketing?
Digitalni marketing obuhvata sve marketinške napore koje zahtevaju primenu elektronskih uređaja ili interneta. Firme koriste digitalne kanale kao što su pretraživači, društvene mreže, email i druge sajtove, kako bi se povezali sa postojećim i potencijalnim klijentima.
Od kakvog je značaja digitalni marketing u okviru kompanije?
Dok je tradicionalni marketing prisutan u obliku štampanih oglasa, telefonske komunikacije ili fizičkog marketinga, digitalni marketing se obavlja elektronski i online. To znači da postoji mnogo više potencijala za brendove da dođu do klijenata, uz korišćenje email-a, video sadržaja, društvenih mreža i pretraživača.
Zašto je digitalni marketing bitan?
Digitalni marketing će vam pomoći da doprete do brojnije publike, mnogo veće od one koju bi dobili korišćenjem tradicionalnih metoda i ciljanje tačno određene grupe ljudi koja će najverovatnije kupiti vaš proizvod ili platiti uslugu. Dodatno, često je dosta više troškovno efikasno od tradicionalnog oglašavanja i omogućava vam da merite uspeh na dnevnom nivou i menjate strategiju “u letu”.
Kako usluge digitalnog marketinga podstiču rast i poboljšanje poslovanja?
Pronađite svoje ciljne grupe u pravo vreme na pravoj platformi. Usluge digitalnog marketinga pružaju preduzećima svih veličina priliku da svoj brend plasiraju na tržište po niskoj ceni. Od startupa, preko srednjih preduzeća, pa do kompanija sa više lokacija, agencija za digitalni marketing vam pomaže da proširite svoju tržišno prisustvo kako biste ponudili robu i usluge svojim ciljanim kupcima, bez obzira na vremenske razlike ili lokaciju.
Agencije za digitalni marketing su jedan od najboljih načina da doprete do svoje ciljane publike, a istovremeno održite kvalitetan odnos sa postojećim klijentima. Sve dok vaše poslovanje ima jako digitalno prisustvo, kupci će uvek biti prisutni.
Zašto vaše preduzeće treba da koristi usluge digitalnog marketinga?
Dosegnite do više mušterija i rangirajte se povoljno u rezultatima pretrage.
Industrija digitalnog marketinga raste velikom brzinom. Preduzeća u SAD troše više od 110 milijardi dolara na digitalno oglašavanje. Budući da sve veći broj kompanija ulaže svoje vreme i resurse u digitalni marketing, oslanjanje na zastarele taktike oglašavanja nije dovoljno za pridobijanje kupaca.
Povećajte obim prodaje i izgradite robusne digitalne temelje pomoću usluga marketinga zasnovanog na vrednosti. Digitalni marketing vam pomaže da:
Uštedite vreme, novac i resurse
Ostvarite ogroman povraćaj uloženog
Pratite rezultate kampanja
Prilagodite svoje strategije na osnovu analitike i podataka
Precizno ciljate pravu publiku
Izgradite svoju reputaciju na društvenim mrežama
Saznate koje su dodirne tačke sa kupcima
Promovišite veće angažovanje potrošača
Podstaknete profitabilni dugoročni rast
Poboljšate stope konverzije
Ne trošite svoje vreme i novac na marketinške tehnike koje ne donose merljive rezultate. Dopustite agenciji za digitalni marketing Creative Brackets da vam pomogne u uspostavljanju svoje dominacije na tržištu pomoću naših ciljanih rešenja za digitalni marketing.
Šta je plaćena pretraga?
Plaćena pretraga ili “pay-per-click” (PPC) je vid oglašavanja koji se obično odnosi na sponzorisane rezultate na vrhu rezultata pretrage pretraživača (SERP). Ovi oglasi vam naplaćuju svaki klik i mogu biti podešeni tako da se pojavljuju samo kada se pretražuju određene ključne reči, te se na taj način oglasima cilja na tačno određenu grupu ljudi koju interesuje ono što nudite.
Ovakav tip oglasa može biti izuzetno efikasan, pošto se oslanja na informacije dobijene iz ponašanja pojedinaca na mreži i koriste se za povećanje prometa na sajtu prikazivanjem relevantnih oglasa pravim ljudima u pravo vreme. Ovi oglasi takođe uključuju retargetiranje, što znači da u zavisnosti od akcija kupaca, alati za automatizaciju marketinga mogu da naprave jedinstvene lične oglase na više platformi.
Šta predstavlja optimizacija za pretraživače (SEO)?
SEO je postupak optimizacije sadržaja i tehničkog podešavanja vašeg sajta, tako da se sajt rangira na vrhu rezultata pretraživača za određeni skup ključnih reči. Korišćenje SEO-a može usmeriti posetioce na vašu stranicu na vrlo efikasan način. Iako PPC i retargeting imaju svoje mesto u marketingu, organski saobraćaj ostvaren SEO optimizacijom ima ogroman uticaj na uspeh poslovanja.
Korišćenjem ključnih reči i fraza možete da koristite SEO za masovno povećanje vidljivosti i započinjanje trajnog odnosa sa kupcem. SEO se definiše kao povećanje ranga sajta u rezultatima pretrage, a samim tim i njegovog organskog prometa, koristeći popularne ključne reči i fraze. Snažne SEO strategije izuzetno su uticajne u digitalnim marketinškim kampanjama, jer je vidljivost prvi korak ka trajnom odnosu sa kupcem.
Šta se podrazumeva pod terminom marketing sadržaja?
To je primena pisanog i drugog sadržaja u svrhu poboljšanja poslovanja. Efikasan marketing sadržaja nije po svojoj prirodi promotivni, već služi za informisanje potrošača koji traže informacije. Kada nudite sadržaj koji je relevantan za vašu publiku, on vas može učiniti bitnim i pouzdanim izvorom informacija, čineći tako manjom verovatnoću da će vaši drugi marketinški napori biti izgubljeni. U modernom dobu marketing sadržaja privlači tri puta više potencijalnih kupaca od plaćenog oglašavanja, pa je vredno dodatnog napora.
Da li je marketing na društvenim mrežama bitan?
Naravno, to je jedan od najbitnijih elemenata digitalnog marketinga, a ključ efikasnog marketinga na društvenim mrežama prevazilazi puko postojanje aktivnih naloga na društvenim mrežama. Morate uvrstiti društvene elemente u svaki aspekt svojih marketinških napora kako biste stvorili što više mogućnosti “peer-to-peer” deljenja. Što je više publike inspirisano vašim sadržajem, veća je verovatnoća da će ga podeliti, što potencijalno može uticati na nove ljude.
Šta je PPC oglasna mreža?
Oglasna mreža se odnosi na platformu koja može da isporuči vaše oglase korisnicima. Google Ads (ranije poznat kao Google AdWords) je primer oglasne mreže. Ako želite da kreirate PPC oglase, koristićete oglasnu mrežu, kao što su Google Ads, Facebook ili Microsoft Advertising.
Ove oglasne mreže mogu da vas povežu sa raznovrsnom publikom, kao i da obezbede jedinstvene opcije ciljanja. Korišćenje Microsoft Advertising-a, na primer, omogućava vam da promovišete svoje poslovanje preko Bing-a i sajtova povezanih i odobrenih od strane Microsoft Advertising-a. Za poređenje, Facebook vam pruža pristup svojoj ogromnoj bazi korisnika.
Šta je potrošnja na PPC oglase?
Potrošnja na oglašavanje je budžet vaše oglasne mreže. Iznosi koliko ste spremni da potrošite na oglasne mreže, bilo za godinu ili mesec dana.
U većini slučajeva, preduzeća koriste troškove oglašavanja kao svoj mesečni budžet. Kao primer, uzmite u obzir budžet kompanije sa mesečnom potrošnjom na oglase od 5000 USD:
- Ukupna mesečna potrošnja na oglase: 5000 USD
- Potrošnja na Facebook oglase: 800 USD
- Google Ads potrošnja na oglase: 2500 USD
- Potrošnja na Instagram reklame: 800 USD
- Potrošnja na Microsoft oglašavanje: 900 USD
Sa PPC oglašavanjem, možete kreirati potrošnju na oglase koja odgovara potrebama vašeg poslovanja i publike. Bez obzira da li želite da svoju celokupnu potrošnju na oglase posvetite jednoj oglasnoj mreži, kao što je Google Ads, ili više oglasnih mreža, imate potpunu kontrolu nad potrošnjom. Ako niste sigurni gde da uložite (ili čak koliko da potrošite), pitajte nas.
Upravljali smo velikim brojem PPC kampanja i možemo da pružimo razumne savete za vaše poslovanje.
Gde se možete oglašavati pomoću PPC oglasa?
Najpopularnije PPC lokacije uključuju:
- Rezultate pretrage
- Sajtove trećih lica
- Društvene mreže
Kada se oglašavate na internetu, uglavnom ćete se fokusirati na određene platforme, kao što su:
- Bing
- YouTube
Ako kreirate PPC kampanju, želite da usredsredite svoje napore na najvrednije kanale za vaše poslovanje. Na primer, ako vaša publika koristi Facebook više nego Twitter, verovatno želite da posvetite više svog budžeta za oglašavanje putem Facebook-a. Istraživanje vaše publike, kao i ispitivanje trenutnih kupaca, može pomoći da se vaša PPC kampanja fokusira na platforme sa najvećim potencijalom.
Da li ljudi zaista klikću na PPC oglase?
Da! Oglasi koji se pojavljuju u rezultatima pretrage doprinose više od 45% klikova ka stranici.
Još bolje, ljudi koji kliknu na oglase imaju dvostruko veću verovatnoću da će kupiti proizvod ili uslugu od organskog posetioca ili nekoga ko poseti vaš sajt bez klika na oglas. Pomoću PPC oglasa možete doći do ljudi koji žele da kupe, što može odmah uticati na vaš broj prodaje. Da ne spominjemo, PPC oglasi takođe donose prosečan povraćaj ulaganja (ROI) od 2 dolara na svaki uloženi dolar.
Ako se oglašavate pomoću Google Ads-a, taj iznos se povećava na 8 dolara. Ljudi ne samo da kliknu na ovakve oglase, već često i kupuju.
Koliko košta PPC oglasna kampanja?
Cene za PPC oglasnu kampanju razlikuju se u zavisnosti od posla, industrije i strategije. Stoga prosek veoma varira i potrebno ga je odrediti za svako poslovanje ponaosob.
Cena uključuje vašu potrošnju na oglase, kao i dodatne troškove, kao što su usluge upravljanja od strane PPC agencije.
Koji faktori određuju vaše PPC troškove?
Kod PPC-a, ono što plaćate po kliku zavisi od nekoliko faktora, uključujući:
- Ponuda: U PPC-u, vaša ponuda je koliko ste spremni da platite da neko klikne na vaš oglas. Iako možete platiti manje od vaše ponude (u zavisnosti od aukcije oglasa), nećete platiti više.
- Ciljanje: Ciljanje, od ključnih reči do demografskih podataka, takođe može uticati na vaše PPC troškove. Licitiranje za konkurentnu ključnu reč kao što je „agencija za osiguranje potrošača“, na primer, može da dovede do većih troškova jer ima veću cenu po kliku (CPC).
- Kvalitet oglasa: Ocena kvaliteta je takođe važna u oglašavanju sa plaćanjem po kliku. Veliki brendovi ne mogu da plate za pobedu u PPC-u jer oglasne mreže, kao što je Google Ads, gledaju na kvalitet i relevantnost oglasa. Često, visokokvalitetni oglasi mogu održati niže troškove od oglasa niskog kvaliteta.
Za najisplativije oglase, fokusirajte se na pravljenje visokokvalitetnih oglasa sa razumnim ponudama. Pre nego što pokrenete oglasnu kampanju, razmislite o korisničkom iskustvu. Kada ljudi vide vaše oglase, na primer, da li će ih to učiniti dovoljno radoznalim da kliknu i da li će vaša odredišna stranica ispuniti tu radoznalost?
Izaberite agenciju koja ceni vaš budžet. Sarađivanje sa agencijom koja vaš budžet ne tretira kao sopstveni često može dovesti do uzaludne potrošnje na oglase, visokih ponuda i zahteva za još veću potrošnju na oglase. Rad sa agencijom kao što je Creative Brackets može vam omogućiti veoma isplative kampanje.
Zašto se oglašavati putem oglasa sa plaćanjem po kliku?
Oglašavanje putem PPC oglasa nudi vašem preduzeću nekoliko prednosti na tržištu, uključujući:
- Podešavanje prilagođenog budžeta koji možete da promenite u bilo kom trenutku
- Pristup korisnim opcijama ciljanja koje nisu dostupne u tradicionalnom oglašavanju
- Primanje korisnih podataka o publici i kampanji
- Odgovaranje na učinak kampanje u realnom vremenu da biste maksimalno povećali uspeh
- Prikaz oglasa iznad organskih rezultata u pretragama
- Mogućnost nadmašivanja konkurenata
- Ostvarenje različitih ciljeva, od razvijanja svesti o brendu do kupovine
- Pristup publici koja traži vaše proizvode i/ili usluge
- Podrška drugim inicijativama digitalnog marketinga, kao što je optimizacija za pretraživače (SEO)
Činjenica da PPC nudi veliki povrat ulaganja pokazuje njegovu korisnost u vašoj strategiji oglašavanja na internetu. Ako želite da unapredite svoje poslovanje, kao i da se takmičite sa najvećim konkurentima, plaćeno oglašavanje vam može pomoći da ostvarite te ciljeve.
Koja preduzeća mogu (i treba da se) oglašavaju na internetu?
Svako preduzeće može koristiti PPC oglašavanje. Nekoliko primera uključuje:
- Franšize
- Restorane
- Servise za klimatizaciju i ventilaciju
- Agencije za osiguranje
- Internet prodavce
- Proizvođače
- Zubare
- Prodavce teške opreme
- I mnoge druge
Nekoliko pretraga u vezi sa vašim proizvodima ili uslugama može otkriti da li je ova strategija ona koju morate imati za vaše poslovanje. Čak i ako pronađete nula oglasa u pretragama relevantnim za vaše poslovanje, to ne znači da PPC nije vredan vremena vaše kompanije. Ako ništa drugo, otkriva vam ogromnu priliku da ga iskoristite.
Ako odlučite da sarađujete sa agencijom za digitalni marketing za svoje oglasne kampanje, uverite se da ona ima određeno iskustvo u vašoj delatnosti. Agencija kao što je Creative Brackets, na primer, je odličan primer agencije koja verovatno ima iskustvo na vašem tržištu, pošto je upravljala ogromnim brojem različitih kampanja.
Kako funkcioniše PPC oglašavanje?
PPC može da funkcioniše na nekoliko različitih načina, u zavisnosti od vaše oglasne mreže i tipa oglasa. Na primer, iako su slični, Google Ads i Microsoft Advertising koriste različite algoritme za svoje aukcije oglasa.
Kada se raspravlja o tome kako funkcioniše PPC oglašavanje, mnogi se pozivaju na Google-ov proces. Dakle, ako se oglašavate na Google-u, možete očekivati sledeće:
- Korisnik vrši pretragu na pretraživaču kao što je Google
- Google pokreće aukciju oglasa, prikupljajući sve relevantne oglase i njihove ocene kvaliteta
- Aukcija razmatra ponudu, kvalitet i potencijalni uticaj svakog oglasa za dodeljivanje ranga oglasa
- Google isporučuje oglase po redosledu od najvišeg do najnižeg ranga oglasa
Tokom aukcije oglasa, Google takođe izračunava vašu cenu po kliku pomoću sledeće formule:
CPC = Rang oglasa ispod vas / Vaša ocena kvaliteta + 0,01 USD
Ova formula je razlog zašto se PPC konsultanti, kao i agencije, fokusiraju na stvaranje visokog kvaliteta. Ako napravite koristan oglas, možete postići bolju ocenu kvaliteta, što može dovesti do nižih troškova i poboljšanja ranga oglasa.
Koliko često treba da proveravam svoje PPC kampanje?
Iako više od 70% kompanija ne proverava svoje kampanje po više od mesec dana, želite da češće pratite svoje oglase. Za najbolje rezultate, stručnjaci za plaćeno oglašavanje preporučuju nedeljne provere kampanje.
Za poređenje, potpuno nove kampanje bi trebalo da budu svakodnevno praćene. Ako želite da zauzmete proaktivan pristup praćenju svojih kampanja, ali ne možete, Creative Brackets vam može pomoći na sledeći način:
- Praćenje učinka vaše kampanje
- Pravljenje strateških ažuriranja vaših ponuda
- Otkrivanje novih ključnih reči sa velikim mogućnostima za ciljanje
Bez obzira na to kako radite, često praćenje će vam pomoći da napravite bolje kampanje. Na primer, ako primetite visoku stopu učestalosti klikova (CTR), ali nisku stopu konverzije od korisnika mobilnih uređaja, možete da ih uklonite iz svoje publike. Takođe, možete da prilagodite svoju odredišnu stranicu da biste pružili bolje iskustvo na mobilnim uređajima.
U svakom slučaju, možete da izvršite trenutne promene kako biste poboljšali svoju kampanju.
Da li je mom poslovanju potreban SEO?
Da, vaše poslovanje bi trebalo da ulaže u SEO. Optimizacija za pretraživače nudi način za povećanje saobraćaja bez plaćanja za svaki klik.
Kada pokrenete PPC oglase, biće vam naplaćen svaki klik koji dođe na vaš sajt preko tog kanala. Međutim, ako se vaš sajt organski rangira na pretraživačima, ovaj saobraćaj je u suštini besplatan (barem u smislu cene po kliku). Naravno, potrebno je ulaganje u veštine i resurse da bi se rangirali na SERP-ovima.
Ako ste u mogućnosti da svoj sajt rangirate na vrhu pretraživača, imaćete koristi od toka saobraćaja koji neće imati povezane troškove klikova i koji neće prestati kada se oglasi isključe. Organski se rangirajte i uživaćete u vidljivosti 24 sata dnevno.
Ali hajde da takođe zapamtimo da je organska pretraga odgovorna za prosečno 53% ukupnog saobraćaja na sajtu. Ako ignorišete SEO, vaši konkurenti uživaju u ovom saobraćaju. Većina preduzeća ne može zanemariti važnost SEO-a. Bez obzira koji tip kompanije ste, da li ste lokalno preduzeće, prodajete putem interneta ili ste globalno preduzeće, morate da obratite pažnju na svoju SEO strategiju.
Kako funkcioniše SEO?
SEO je proces optimizacije vašeg sajta kako bi se bolje rangirao na pretraživačima. Ali kako funkcioniše SEO?
Google koristi preko 200 faktora rangiranja, koji omogućavaju algoritmima pretraživača da rangiraju sajtove na osnovu relevantnosti i autoriteta njihovih stranica. Kako Džejson Barnard komentariše:
"Google nastoji da preporuči najrelevantniji odgovor iz najpouzdanijeg izvora u najprikladnijem formatu za svog korisnika."
Da biste uspeli u SEO-u, morate da obezbedite da je vaš sadržaj najrelevantniji rezultat za određeni upit za pretragu i da se vaš sajt smatra pouzdanim izvorom.
Kako mogu da pronađem ključne reči koje ljudi koriste da bi pronašli poslovanja poput mojeg?
Ne možete na slepo uskočiti u SEO strategiju. Morate da znate šta ljudi traže na Google-u u potrazi za poslovanjima poput vašeg kako biste optimizovali svoj sajt za ove termine.
To možete da uradite bilo pomoću Google-ovog planera ključnih reči ili drugih sličnih alata. Učitajte alatku i unesite termin za koji mislite da bi ljudi koristili da pronađu vaše poslovanje na internetu. Tada će vam biti serviran čitav niz povezanih predloga ključnih reči, uključujući njihov mesečni obim pretrage.
Zatim možete koristiti ove informacije da formirate svoju strategiju i razumete šta ljudi traže.
Koji rezultat brzine stranice (PageSpeed) treba da ciljam?
PageSpeed je Google-ova mera brzine vašeg sajta i važno je napomenuti da je to već neko vreme faktor rangiranja.
Ali pitanje koje se obično postavlja je, kolika bi trebalo da bude brzina vaše stranice? Iskren odgovor je da treba da težite da brzina stranice bude što veća, a da pritom budete sigurni da znate sa čime se borite. Može biti potreban izuzetno intenzivan napor da poboljšate svoj PageSpeed rezultat nakon određene tačke, a ponekad ćete otkriti da vaš sajt već radi bolje od konkurencije.
Ako je vaš PageSpeed rezultat 85/100, možda će biti teško, skupo ili dugotrajno doći do čak 90/100. Ako su svi vaši konkurenti ispod 80/100, verovatno postoje hitniji prioriteti na koje treba da se fokusirate.
Provucite svoje konkurente kroz alatku PageSpeed Insights i donosite odluke u zavisnosti od ovih rezultata.
Koliko duga treba da bude stranica sadržaja?
Koliko je dugačak komad kanapa? Iskreno, ne postoji pravi odgovor na ovo pitanje, ali ono se postavlja iznova i iznova. Sadržaj treba da bude onoliko dug koliko mu je potrebno da pokrije temu dovoljno duboko da bi se rangirao.
Ali to nije previše od pomoći, zar ne?
Kada kreirate sadržaj, morate pogledati šta se već rangira. Analizirajte najmanje prvih 10 stranica da biste razumeli nameru stranice i dobili indikaciju koliko opširan vaš sadržaj treba da bude.
Ali nemojte biti opsednuti dužinom sadržaja! Trebalo bi da usmerite svoje napore na kreiranje sadržaja koji odgovara na upite na najbolji mogući način.
Da li treba da se fokusiram na dobijanje više povratnih linkova?
Kod izgradnje povratnih linkova kvalitet je mnogo bitniji nego kvantitet. Nikada ne bi trebalo da ciljate samo na izgradnju što većeg broja povratnih linkova. Takva strategija neće doneti najbolje rezultate. Kada se fokusirate samo na brojeve, kvalitet linkova će neizbežno pasti. A to je pogrešan način pristupa ovom poduhvatu.
Morate da stavite naglasak na kvalitetne povratne linkove u velikom obimu, vodeći računa da nikada ne žrtvujete kvalitet za kvantitet. Skalabilne taktike, kao što je digitalni PR, mogu vam pomoći da zaradite veliki broj povratnih linkova iz kvalitetnih i autoritativnih izvora. Ipak, važno je takođe razumeti jaz između vas i vaših konkurenata.
Da li je tačno da mogu da kupim povratne linkove?
Odgovor je definitivno NE!
Kupovina povratnih linkova predstavlja značajno kršenje Google-ovih smernica za webmastere i može dovesti do kažnjavanja vašeg sajta. Smernice jasno navode da su sledeći povratni linkovi primeri onih koji mogu negativno uticati na rangiranje sajta u rezultatima pretrage:
"Kupovina ili prodaja povratnih linkova koji prosleđuju PageRank. Ovo uključuje razmenu novca za povratne linkove ili postove koji sadrže linkove; razmena robe ili usluga za povratne linkove; ili da nekome pošaljete „besplatan“ proizvod u zamenu da napiše nešto o tome i uključi povratni link."
Povratne linkove nikada ne treba kupovati, već isključivo zarađivati.
Šta je PageRank?
Verovatno ste čuli da povratni linkovi prosleđuju PageRank. Ali šta je to tačno?
PageRank je sistem za rangiranje stranica koji su osnivači Gugla Lari Pejdž i Sergej Brin razvili na Univerzitetu Stanford. Ono što je važno razumeti je da je PageRank određen povratnim linkovima.
O PageRank-u stranice možemo razmišljati kao o količini autoriteta, a ovaj autoritet se zatim može preneti na druge stranice ili sajtove putem linkova (unutrašnjih i spoljašnjih). Jednostavno rečeno, to je mera važnosti stranice prema kvantitetu i kvalitetu linkova koji upućuju na nju.
Iako Google još uvek koristi PageRank kao deo svog algoritma, stvarnost je da bi se vaš fokus prvenstveno trebao usmeriti na zarađivanje relevantnih povratnih linkova sa autoritativnih sajtova.
Koliko košta marketing na društvenim mrežama?
Iznad svega, društvene mreže vas koštaju vremena. Važno je da potrošite vreme na kreiranje svojih objava, pisanje kopije teksta i učešće u angažovanju zajednice (odgovaranje na komentare, deljenje sadržaja, vaše priče itd.). Postoje istinski troškovi povezani sa marketingom na društvenim medijima ako plaćate za profesionalno dizajnirane objave, angažujete agenciju da upravlja vašim mrežama umesto vas ili koristite mogućnosti oglašavanja i unapređenja. Cena se drastično razlikuje u zavisnosti od agencije, a dobijate ono što plaćate ako prođete previše jeftino.
Da bismo vam pomogli da fokusirate svoje napore na aspekte platformi društvenih mreža koji će vam doneti najveći povraćaj ulaganja, preporučujemo da izvršite reviziju vaših društvenih mreža. Nudimo besplatnu konsultaciju za reviziju društvenih medija kako biste mogli da identifikujete svoje glavne prioritete.
Zašto da ulažem u marketing na društvenim mrežama?
U najmanju ruku, društvene mreže su odlične za povećanje svesti o brendu i izgradnju zajednice potencijalnih klijenata. U najboljem slučaju, društvene mreže mogu biti glavni pokretač prihoda. To je podsticač razgovora. To je jedan od najboljih načina da se publika oseća kao deo vašeg brenda, što podstiče kupovinu.
Konačno, ciljanje publike je odličan razlog za ulaganje u društvene mreže. Pojačani/promovisani postovi i multimedijalno oglašavanje su odlični načini za pokretanje kampanje za ponovno ciljanje ili podizanje svesti o brendu.
Kako su društvene mreže promenile marketinške strategije?
Društvene mreže su sada sastavni deo efikasne strategije digitalnog marketinga. Mnogi brendovi koriste društvene mreže za "top-of-funnel" marketing, a zatim koriste plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama da podstaknu napore na sredini ili na dnu toka.
Imao je veliki uticaj na dizajn i video strategije, jer korisnici danas očekuju da će dobiti informacije veoma brzo. Na primer, video snimci koji se mogu razumeti dok je zvuk isključen sada su popularni, jer ljudi žele da konzumiraju takav sadržaj dok su na javnom mestu.
Koji su uobičajeni problemi sa marketinškim planovima na društvenim mrežama?
Mnoga poslovanja ne uspevaju da uređuju sadržaj posebno za svaku platformu. Iako unakrsna objava na Facebooku i Instagramu može biti zgodna, preporučujemo da u najmanju ruku optimizujete opise vaših postova za svaku platformu.
Još jedan uobičajeni problem koji vidimo je nepravilna upotreba hashtagova na svakoj platformi. Uveravajući se da je vaš sadržaj optimizovan za određene platforme, usklađujete se sa očekivanjima korisnika. Ovo čini da vaš brend izgleda vešt u primeni društvenih mreža, što je oblik društvenog dokaza.
Koliko je video efikasan na društvenim mrežama?
Veoma efikasan. Strategija vaše kompanije na društvenim mrežama treba apsolutno da uključuje video, posebno za platforme kao što su Instagram i YouTube. Svaki glavni kanal društvenih medija može da podrži video sredstva, a 81% poslovanja koristi video marketing da poveća svest o brendu i prodaju. Pokušajte da u svoju strategiju društvenih medija uključite mešavinu živih i produciranih (napisanih i montiranih) video snimaka. Ovih dana možete da kreirate video zapise vredne društvenih medija sa samo pametnim telefonom i aplikacijom za uređivanje – a postoje besplatne aplikacije koje vam mogu pomoći u tome.
Ako tražite profesionalniji video, možda sa optimizovanom odredišnom stranicom, unajmite agenciju poput naše koja nudi video marketing i produkciju uz podršku drugih stručnjaka za digitalni sadržaj.
Kako mogu da povećam broj svojih pratilaca?
Kada se vašim društvenim mrežama upravlja na odgovarajući način, vidite rast kroz ciljana povećanja ili oglase, pažljivo izrađenu kopiju objave, resurse koji se mogu deliti, zadivljujuće slike i najbolje prakse specifične za platformu. Verujemo u vrednost sticanja kvalitetnih pratilaca i kvalifikovanog saobraćaja, što znači da vaši novi pratioci treba da budu članovi vaše ciljne publike.
Zato izbegavajte kupovinu pratilaca ili korišćenje drugih sumnjivih taktika, jer je malo verovatno da će to pomoći vašem poslovanju. Kada nalog na društvenim mrežama ima živopisan i redovno objavljivan sadržaj, podržan nekim profesionalnim strategijama promocije, kvalitetni pratioci prirodno rastu.
Koje društvene platforme treba da koristim?
Lako je biti uhvaćen u gužvi oko novih platformi društvenih mreža, ali svaki društveni kanal koji usvojite zahteva vreme, energiju i budžet da efikasno ispuni svoje poslovne ciljeve. Za početak, izaberite jednu ili dve koje imaju najviše smisla i zaista ih iskoristite tako što ćete često objavljivati visokokvalitetne objave.
Kontaktirajte nas za savet o odabiru pravih platformi društvenih mreža za vaše poslovanje, kako biste dobili konkretnija rešenja.
Koje metrike treba da merim u društvenim medijima?
Mere društvenih mreža koje vaša kompanija koristi za merenje uspeha ili pronalaženje mogućnosti treba da budu zasnovane na vašim poslovnim ciljevima. Ovo su uobičajeni pokazatelji koji se koriste za merenje učinka marketinga na društvenim mrežama:
- Utisci – Da li povećavate broj ljudi koji vide vaš brend na društvenim mrežama?
- Angažovanje – Da li se ljudi pridružuju razgovoru i dele vaše objave?
- Pominjanja – Koliko često ljudi govore o vašem brendu?
- Društveni referentni saobraćaj – Koliko ljudi klikne na vaš sajt?
- Pratioci – Koliko je ljudi na vašim neposrednim društvenim mrežama?
Da biste dobili najbolju sliku o tome kako društveni mediji koriste vašem poslovanju, pogledajte metriku društvenih medija u tandemu sa drugim kanalima. Na primer, da li su potencijalni klijenti sa preporuka društvenih mreža kvalifikovaniji od onih iz plaćenih mreža?
Postoji 35 diskusija na ovu temu
Lista usluga
Tehnički SEO
Lokalni SEO
SEO za franšize
Izgradnja linkova (eng. Link Building)
Izrada landing i prodajnih stranica
Marketing na društvenim mrežama
Google reklamiranje (Google Ads)
eCommerce Marketing
Email marketing
Pisanje sadržaja
Google Ads
Google Ads
SEO
SEO