Ne dozvolite da se vaši korisnici osećaju loše. Kontaktirajte nas i mi ćemo uraditi detaljnu analizu i poslati predlog saradnje.
Brzina u velikoj meri utiče na vaš biznis. Spori sajtovi dovode do nezadovoljnih korisnika, što prouzrokuje gubitak novca i teže zadržavanje korisnika i kupaca. Danas korisnici uglavnom surfuju internetom na svojim pametnim telefonima, većinom preko spore 3G ili WiFi konekcije, ali oni i pored toga očekuju odlične performanse, a čekanje da se sajt učita ume da duplo iznervira.
Optimizacija brzine sajtova
Brzina je bitan faktor!
Brzina sajta može biti odlučujući faktor koji gura jedan sajt ispred drugog u organskim rang listama. Time se možete istaći iz konkurencije i poručiti vašim korisnicima da cenite njihovo vreme.
Zadobili smo poverenje preko 100 klijenata!
Performanse utiču na prihode
Odnos između performansi i prihoda postaju možda najvažniji deo i ključ prepoznavanja dobrih i loših biznisa.
Brzina utiče na stopu konverzije
Većina korisnika očekuje da se stranica učita za manje od dve sekunde. Da li je ovo slučaj i sa vašim sajtom?
Održavajte svoju poziciju na pretraživaču
Glavni pretraživači poput Google-a, pretvaraju brzinu sajta u algoritme za pozicioniranje. Brži sajtovi imaju bolje rangiranje.
Zaštitite plaćene reklame za pretragu
Kao u organskoj pretrazi, Google “kažnjava” kompanije i njihove kampanje, ako im se sajt predugo učitava.
Izdvajamo za Vas
Najbolji alati za proveru Vašeg sajta
"Brzina definitivno predstavlja karakteristiku – veoma važnu komponentu koja utiče na korisnikov doživljaj, rangiranje na pretraživačima, Google Ads oceni kvaliteta i pristupačnosti za mobilne korisnike."
Pitali ste nas:
Prvi razlog zbog kojeg je brzina sajta bitna
Prvi razlog zbog kojeg je brzina sajta bitna je taj što je to prvi detalj koji primetite o nekom sajtu, to je prvi utisak koji na Vas neki sajt može da ostavi.
Brzi sajtovi se smatraju profesionalnim i pouzdanim, te više ulivaju poverenje dok spori sajtovi mogu i da iznerviraju korisnike što je svakako loše za Vaše poslovanje, pogotovo kada za ovakve loše prve utiske nema potrebe.
Da li spori sajtovi utiču na prodaju?
Da, svakako. Bilo koja situacija ili razlog koji može dovesti do toga da korisnik ima manje poverenja u Vaše poslovanje, da pomisli da sajt nije pouzan ili čak da dođe u situaciju da se iznervira, može negativno uticati na prodaju i reputaciju Vašeg sajta a time i brenda.
Sajtovi koji se učitavaju duže od 5 sekundi imaju veliku šansu da budu napušteni.
Da li Google bot ispituje brzinu vašeg sajta?
Ne. Brzina vašeg sajta ne utiče direktno na samo rangiranje i Google bot ne proverava brzinu učitavanja vašeg sajta.
Indirektne akcije koje se odnose na vreme provedeno na sajtu, broj poseta i drugi parametri, utiču u nekoj meri na rangiranje.
Da li "defer" opcija učitavanja statičnih resursa utiče na Google rangiranje?
Korišćenje ove tehnike, odlaganja učitavanja resursa radi brzeg učitavanja sajta, je po Google-ovim standardima validna i White Hat tehnika optimizacija brzine, te iz tog razloga ne utiče negativno na rangiranje.
Takođe i "preloading" spada u bezbednu i dobro prihvaćenu tehniku.
Koja je standardna brzina učitavanja sajta?
Ukoliko ste pretraživali internetom verovatno ste naišli na dosta izveštaja velikih kompanija kao što su AOL, Amazon, Bing i drugih koji definisu vreme od dve sekunde kao vreme koje za koje korisnici očekuju da se Vaš sajt učita. Svakom dodatnom sekundom se povećava procenat negativnog uticaja koje brzina sajta može imati po Vaše online poslovanje.
Koliko je bitna optimizacija slika za brzinu sajta?
Zavisi od tipa sajta ali slike mogu činiti i 80% Vašeg sadržaja te su kao takve veoma bitne za samu optimizaciju.
Većina sajtova ne vodi računa o veličini slika te pojedine stranice mogu biti i do nekoliko desetina megabajta što je svakako previše i za desktop korisnike, a pogotovo za korisnike preko mobilnih mreža. Veličina slike kao i bilo koji drugi resurs takođe utiče i na IO proces, odnosno trošenje hard diska servera, pored samog bandwith-a.
Slike je potrebno optimizovati prema potrebnoj veličini korišćenja na sajtu i po potrebi čuvati ih u .jpeg formatu ukoliko ne postoji potreba za providnom pozadinom.
Alternative standardnim formatima slika su .webp i .svg koji pomažu brzini i čuvanju resursa.
Da li koristite CDN i koji?
CDN je jedan od načina kako možete ne samo ubrzati rad Vašeg sajta, već i imati veću sigurnost i pouzdanost. Mnogi CDN sistemi pružaju i dodatne funcionalnosti koje mogu pružiti dosta benefita Vašem sajtu.
U osnovi, CDN sistemi treba da drže kopiju sadržaja Vašeg sajta na nekoliko lokacija širom zemlje i da isti statični sadržaj, sa najbliže lokacije, plasiraju korisniku koji dođe na Vašu internet stranicu. Što je korisnik bliži serveru, sajt će brže raditi, odnosno podaci sa sajta će mu se brže plasirati.
Naša digitalna agencija koristi CloudFlare CDN za gotovo sve projekte kao standard naše usluge izrade sajtova i aplikacija.
Postoji 7 diskusija na ovu temu