Google Ads vodič


Naučite PPC (plaćanje po kliku), strategije licitiranja i najbolja rešenja za stvaranje najefikasnijih reklama na Google Ads.

  • Članak
  • Komentari
  • Povezano

Naučite PPC (plaćanje po kliku), strategije licitiranja i najbolja rešenja za stvaranje najefikasnijih reklama na Google Ads.

Ukoliko razmišljate o trošenju određene količine novca na reklame kako bi pronašli vašu željenu publiku, najbolje je da taj novac potrošite na pravom mestu. To pravo mesto ima preko 259 miliona jedinstvenih posetilaca i 4,8 milijardi dnevnih interakcija. To mesto je Google!

Počnite da koristite Google Ads da poboljšate prodaju i održite poslovni uspeh!

Ovaj Google Ads vodič za početnike će vas provesti kroz sve što treba da znate o Google Ads.

Google Ads je lansiran samo dve godine nakon što je Google.com postao najpopularniji sajt na svetu. Reklamna platforma je stupila na scenu u oktobru 2000. godine kao Google Adwords, ali nakon rebrendinga 2018 godine, naziv je promenjen u Google Ads.

S obzirom na Google-ov opsežni domet, velika je šansa da ste videli (verovatno i kliknuli) na Google oglas, a kliknuli su i vaši potencijalni klijenti.

U ovom blogu ćemo objasniti kako da započnete svoje reklamiranje na Google-u. Pokrićemo funkcionalnosti koje su specifične za ovu platformu i naučiti vas kako da optimizujete kampanje kako bi ostvarili najbolje rezultate koristeći reklame.

Kako koristiti Google Ads za poslovanje?

Danas nije tajna da što je jača i fokusiranija plaćena kampanja više klikova će biti generisano, što definitivno vodi ka većoj šansi za dobijanje novih klijenata.

Zato je Google Ads postao veoma popularan kod poslovanja u velikom broj različitih industrija. To je jedina taktika digitalnog marketinga koja može da donese rezultate preko noći.

Kada analizirate podatke na Google Ads, veoma je lako postati preplavljen. Postoje desetine funkcionalnosti i nebrojene količine pokazatelja za obradu.

Google Ads vodič

Šta je Google Ads?

Google Ads je složena platforma sa gomilom različitih funkcionalnosti, unapređenja i promena.

Google Ads je platforma za plaćeno reklamiranje koja spada pad marketing kanal poznat pod nazivom PPC (pay per click), gde vi kao oglašivač, plaćate po kliku ili po impresiji (CPM).

Google Ads je efikasan način da privlačite relevantan saobraćaj ili odgovarajuće klijente ka vašem poslovanju, dok vrše pretragu za proizvodima i uslugama koje nudite. Uz Google Ads, možete da pojačate saobraćaj na sajtu, primite više poziva i poboljšate posete prodavnici.

Google Ads dozvoljava da kreirate i delite tempirane oglase (putem mobilnih ili desktop uređaja) sa ciljanom publikom. Ovo znači da će se vaše poslovanje pojaviti među rezultatima pretrage u trenutku kada vaše idealne mušterije zatraže proizvode ili usluge koje nudite putem Google Search i Google Maps. Na ovaj način, dostižete ciljnu grupu posetilaca koja ima najviše smisla da pronađe vaš oglas.

Ukoliko ste novi u marketingu sa plaćenim oglasima ili nemate da uložite previše vremena, pametne kampanje su odličan način da započnete. Pre ili kasnije ćete, ipak, poželeti da pređete na puno Google Ads iskustvo.

Imajte u vidu da oglasi sa platforme mogu da budu iskorišćeni i na drugim kanalima, uključujući YouTube, Blogger ili Google Display Network.

Vremenom Google Ads će vam pomoći da analizirate i unapredite oglase kako bi doprli do više ljudi, a kako bi vaše poslovanje imalo koristi od svih ciljeva plaćene kampanje.

Dodatno, bez obzira na veličinu vašeg poslovanja ili dostupnih resursa, možete da kreirate oglase po meri vašeg budžeta. Google Ads alat vam pruža priliku da ostanete unutar svog mesečnog ograničenja, čak i da pauzirate ili potpuno zaustavite utrošak oglasa u bilo kom trenutku.

Sada da pređemo na drugo bitno pitanje: Da li je Google Ads zaista efikasan? Kako bi odgovorili na ovo pitanje, moramo prvo da analiziramo nekoliko statističkih podataka:

  • Google Ads ima stopu učestalosti klikova (CTR) od skoro 8%.
  • Grafički oglasi doprinose sa 180 miliona impresija svakog meseca.
  • Za korisnike koji su spremni da kupe, plaćeni oglasi na Google-u dobijaju 65% klikova.
  • 43% mušterija kupuju nešto što su videli na YouTube oglasu.

Da li Google Ads funkcioniše?

Da, Google Ads funkcioniše! Uz optimizovanu kampanju i tok leadova, možete uspešno da napravite marketing kampanju sa velikim povraćajem ulaganja.

Zašto bi trebalo da koristite usluge oglašavanja na Google-u?

Google je najčešće korišćeni pretraživač, koji obradi preko 5 milijardi upita svakog dana. Da ne pominjemo činjenicu da je Google Ads platforma prisutna gotovo dve decenije, što joj daje veliki staž u oblasti plaćenog oglašavanja.

Google je resurs koji koriste ljudi širom sveta da postave pitanja na koja se daje odgovor kombinacijom plaćenih oglasa i organskih rezultata.

Po rečima iz kompanije Google, oglašavači zarađuju $8 na svakih $1 koji potroše na Google Ads. Dakle, postoji nekoliko razloga zašto bi želeli da razmislite o reklamiranju na Google-u.

Google Ads vodič

Da li vam je potreban još neki razlog? Vaši konkurenti koriste Google Ads. Stotine hiljada kompanija koriste Google Ads kako bi vršili promociju svojih poslovanja, što znači da čak i kada se organski rangirate za neki termin pretrage, vaši rezultati će biti pogurani na dole, ispod konkurenata.

Ukoliko koristite PPC da reklamirate vaše proizvode ili usluge, Google Ads bi trebao da bude deo vaše strategije. Ne postoji adekvatna zamena, sem možda Facebook Ads-a, ali to je posebna priča.

Google Ads najbolje prakse

Ukoliko ste do sada bili neuspešni u oglašavanju na Google-u, nemojte da se predajete. Postoji dosta razloga zbog kojih vaši Google Ads rezultati mogu da daju loše rezultate. Obradićemo neke od najčešćih najboljih praksi u radu sa Google Ads.

    1. Izbegavajte ključne reči sa širokim podudaranjem.

Stvarno morate da uradite dobar posao kada govorimo o ključnim rečima, zato je testiranje i podešavanje obavezan deo strategije. Ukoliko su ključne reči sa širokim podudaranjem, Google će vaš oglas smestiti pred pogrešnu publiku, što znači manje klikova i povišenu potrošnju budžeta.

Analizirajte šta funkcioniše, koje ključne reči generišu klikove, pa ih zatim podesite tako da se najbolje podudaraju sa vašim oglasima i ciljnom grupom ljudi. Vrlo verovatno nećete dobiti idealne rezultate prvi put, pa bi trebalo da nastavite sa dodavanjem, uklanjanjem i podešavanjem ključnih reči sve dok ne postignete zadovoljavajuće rezultate.

    2. Nemojte da puštate nebitne oglase.

Ukoliko vaš oglas ne zadovoljava nameru osobe koja pretražuje, nećete dobiti dovoljno klikova da opravdate uloženi novac. Naslov i tekst oglasa moraju da se poklapaju sa ključnim rečima koje ciljate, a rešenje koje oglas reklamira mora da bude dobro rešenje bolne tačke koju osoba koja pretražuje iskušava.

Kombinacija koja daje najbolje rezultate može biti na samo par koraka od vas. Takođe, možete da pravite više oglasa po kampanji. Ovu funkcionalnost iskoristite da sprovedete test i vidite koji oglasi daju najbolje rezultate. Još jedno odlično rešenje je korišćenje Google Responsive Search Ads funkcionalnosti.

U suštini, većina ključnih reči sa većim prosečnim mesečnim obimom pretrage imaće veću konkurenciju. Uz to će biti i uopštenije, što dovodi do manje prodaje.

Kada dodate previše ključnih reči u jednu grupu oglasa, rizikujete da prikažete oglas koji ne može da se odnosi na sve vaše ključne reči.

    3. Unapredite vašu ocenu kvaliteta (QS).

Ocena kvaliteta (QS) je Google odredba kako će se vaš oglas rangirati. Što je vaš rang viši, to je i pozicija bolja. Ukoliko je vaša ocena kvaliteta loša, imaćete manje pregleda oglasa i manje šansi za konverziju. Google će vam reći ocenu kvaliteta, ali njeno unapređenje je na vama.

U kombinaciji sa rangom oglasa, ocena kvaliteta je funkcija rangiranja. Ne možete samo da licitirate visoko, morate imati i dobru ocenu kvaliteta. Remarketing je jedan od najboljih načina da ostvarite prodaju publici koja već voli vaš brend.

    4. Optimizujte stranicu na koju oglas vodi.

Vaši napori ne bi trebalo da prestanu kod vašeg oglasa. Korisničko iskustvo posle klika na oglas je podjednako važno.

Šta vaš korisnik vidi nakon što klikne na oglas? Da li je vaša stranica optimizovana za konverzije, tj. da li koristi iste ključne reči? Da li stranica rešava ključni problem korisnika ili daje odgovor na njihovo pitanje? Korisnik bi trebao da ima neprimetni prolaz do konverzije.

Stranice optimizovane za oglase bi trebale da budu bez većine navigacionih elemenata i da se uglavnom fokusiraju na ponudu koju predstavljate korisniku.

Google Ads i neophodni termini

Ovi česti pojmovi će vam biti od pomoći pri podešavanju, upravljanju i optimizaciji vaših Google Ads kampanja. Neki od ovih termina su specifični za Google Ads, dok su drugi poveznai sa PPC uopšteno. U svakom slučaju, moraćete da upoznate ove termine kako bi vodili efikasnu reklamnu kampanju.

    1. AdRank

Vaš AdRank određuje poziciju vašeg oglasa. Što je vrednost viša, bolji će vam biti rang, više ljudi će videti oglas i veća šansa da će korisnici kliknuti na vaš oglas. Vaš AdRank je određen na osnovu maksimalne ponude pomnožene sa vašom ocenom kvaliteta.

    2. Licitiranje

Google Ads je zasnovan na sistemu licitacije, gde kao oglašavač birate maksimalnu sumu koju ste spremni da platite za klik na vaš oglas. Što je ovaj iznos veči, bolje je i vaše rangiranje. Imate tri dostupne opcije za licitaciju: CPC, CPM ili CPE.

  • CPC ili cost per click (cena po kliku) je suma koju plaćate za svaki klik na vaš oglas.
  • CPM ili cost per mille (cena po hiljadu prikaza) je suma koju plaćate za hiljadu prikaza (impresija). Vaš oglas je videlo 1000 ljudi.
  • CPE ili cost per engagement (cena po angažmanu korisnika) je suma koju plaćate kada neko napravi predefinisanu akciju sa vašim oglasom.

Dobre strategije za licitiranje vam mogu pomoći da povećate vaš rang oglasa ili čak smanjite troškove kapitalizacije na jeftinijim konverzijama i klikovima.

Google Ads vodič

    3. Tip kampanje

Pre nego što započnete sa plaćenom kampanjom na Google Ads, izabraćete jedan od tri tipa kampanje: pretraga, prikaz ili video (search, display ili video).

  • Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju među rezultatima pretrage unutar Google stranice.
  • Display oglasi su obično zasnovani na slikama i prikazuju se na stranicama unutar Google Display mreže.
  • Video oglasi traju između 6 i 15 sekundi i pojavljuju se na YouTube-u.

    4. Stopa učestalosti klikova ili Click-Through Rate (CTR)

Vaš CTR predstavlja broj klikova na oglas kao proporcija broja pregleda koje vaš oglas ostvaruje. Viši CTR indikuje kvalitetan oglas koji se podudara sa namerom pretrage i gađa bitne ključne reči.

    5. Stopa konverzije ili Conversion Rate (CVR)

CVR je mera podnesenih obrazaca kao proporcija ukupnih poseta vašoj strani. Jednostavno rečeno, visok CVR znači da vaša strana pruža neprimetno korisničko iskustvo koje se poklapa sa obećanjem reklame.

Praćenje konverzija bi trebalo da bude ključna komponenta vaše kampanje.

    6. Display mreža (Display Network)

Google Ads mogu da budu prikazani bilo na stranicama rezultata pretrage ili na strani unutar Google Display Network (GDN) mreže. GDN je mreža sajtova koji obezbeđuju prostor na svojim stranicama za Google oglase. Ovi oglasi mogu biti tekstualni ili sa slikama i prikazani su pored sadržaja koji je bitan za željenu ključnu reč. Najpopularnije Display Ad opcije su Google Shopping i kampanje za aplikacije.

    7. Proširenja

Proširenja za oglase vam dozvoljavaju da svom oglasu priključite dodatne informacije bez naknadnih troškova. Ova proširenja pripadaju pod jednu od pet kategorija: Sitelink, Call, Location, Offer ili App. Kasnije ćemo obraditi svako od ovih proširenja.

    8. Ključne reči

Kada Google korisnik izvrši pretragu putem polja za unos, Google će vratiti nekoliko rezultata koji se podudaraju sa namerom korisnika. Ključne reči su reči ili fraze koje se poklapaju sa onim što korisnik želi i Google će pokušati da zadovolji njihovu pretragu. Birate ključne reči zasnovane na onom što želite da vidite prikazano pored vašeg oglasa. Na primer, korisnik koji pretraži “kako da očistim žvake sa cipela”, videće rezultate oglašivača koji su ciljali reči kao “žvake na cipelama” ili “čiste cipele”.

Negativne ključne reči su spisak termina za koje ne želite da budete rangirani. Google će vas povući iz licitacije na ove ključne reči. Obično su ovakvi termini samo polovično povezani sa namenjenim ključnim rečima, ali nisu deo onoga što nudite ili za šta želite da budete rangirani.

    9. Plaćanje po kliku ili pay per click (PPC)

Plaćanje po kliku ili PPC je tip oglašavanja gde oglašivač plaća oglas po kliku. PPC nije specifičan za Google Ads, ali je najčešće korišćeni tip plaćene kampanje. Važno je razumeti detalje PPC-a, pre nego što se upustite u puštanje prve Google Ads kampanje.

    10. Ocena kvaliteta ili quality score (QS)

Ocena kvaliteta meri kvalitet vašeg oglasa pomoću CTR-a, značaja vaših ključnih reči, kvaliteta stranice oglasa i ranijeg učinka u SEPR-u. QS je ključan faktor unutar vašeg AdRank-a.

Ovo je bio prvi deo kompletnog vodiča kroz Google Ads platformu. Uskoro očekujte nastavak u obliku novog blog posta. U narednom delu možete očekivati više informacija o svakoj funkcionalnosti posebno i kako da dobijete najviše iz svake.

- - - -

Potrebna vam je pomoć u vođenju Google Ads naloga?

Ostavite nam poruku sa više informacija i pogledajte stranicu naše usluge.

Marketing,Poslovanje,Google Ads,Digitalni marketing,AdWords,Google,Marketing,Digitalni marketing,

Ostavite komentar:





Podelite članak

sa Vašim prijateljima